Korekta i renowacja lakieru samochodowego

Regularnie użytkując auto, nie sposób uniknąć różnego rodzaju zarysowań i zadrapań lakieru. Mogą one powstawać nie tylko po bezpośrednim kontakcie z ostrą powierzchnią na przykład, gdy się w cos uderzy, ale także podczas jazdy, gdy o karoserię obijają się drobinki piasku, żwiru, czy drobnych kamyczków leżących na ulicy. Lata kumulujących się w ten sposób drobnych rys wpływają na stan karoserii. Dzięki profesjonalnej korekcie lakieru można jednak pozbyć się zarysowań i w znacznej mierze przywrócić pierwotny wygląd karoserii auta. Biorąc pod uwagę, że można w ten sposób uzyskać wygląd lakieru, jakby się dopiero wyjechało z salonu, korekta lakieru cennik ma bardzo opłacalny.

Korekta lakieru samochodowego Bąków

Oferujemy usługę, jaką jest korekta lakieru w Bąkowie. Gwarantujemy usługę na najwyższym poziomie, gdyż używamy jedynie profesjonalnych preparatów, które zabezpieczają lakier i usuwają z niego wszelkiego rodzaju defekty. Ponadto bazujemy na doświadczeniu, które pozwala na dobranie odpowiednich metod do tego, czego wymaga stan konkretnego auta. 

Na czym polega korekta lakieru dwuetapowego i wieloetapowego?

Pozostaje pytanie, na czym polega korekta lakieru i czy jest skuteczna. Jednoetapowa korekta lakieru pozwala na usunięcie drobnych rys, które nie są zbyt głębokie. Proponujemy taką usługę, gdy stan karoserii jest w dobrym stanie, a klient chce ją zabezpieczyć przed pogłębianiem się rys i niszczeniem karoserii. Jednocześnie uzyskuje się w ten sposób dobry efekt wizualny. Polega ona na wykorzystaniu odpowiednich past, które uzupełnią braki w lakierze oraz pozbędą się drobnych rysek. Jeśli jednak rysy są nieco głębsze, niezbędna okazuje się wieloetapowa korekta lakieru. Polega ona na wykorzystaniu polerowania i dodatkowych preparatów, które pozwolą na pozbycie się zanieczyszczeń osiadłych w rysach. Dopiero następnie nakłada się preparaty uzupełniające braki w lakierze, które niwelują uszkodzenia lakieru. Taką usługę proponujemy klientom, jeśli lakier jest w nieco gorszym stanie i samo jednoetapowe korygowanie lakieru nie jest w stanie zniwelować rys i osiągnąć satysfakcjonującego rezultatu.

Co warto wiedzieć o korekcie i renowacji lakieru samochodowego?

Teoretycznie polerowanie lakieru samochodowego to prosta czynność wielu osobą przychodzą na myśl czasy, gdy ktoś brał kawałek flaneli i pasty tempo i lakier stawał się jakby ładniejszy. Nikt jednak nie zastanawiał się czemu lakier migrował do materiału i dlaczego po tym procesie tak szybko ponownie stawał się matowy.

Renowacja lakieru samochodowego określaną też często przez profesjonalistów jako korekta lakieru samochodowego nazywamy proces usuwania wierzchniej warstwy utlenionego oraz najbardziej porysowanego lakieru bezbarwnego. W lakierze wielowarstwowym zewnętrzny lakier bezbarwny pełni rolę ochronną i dlatego nie można jej całkowicie usuwać.

Najczęstszym z błędów popełnianych w trakcie polerowania lakieru samochodowego przez niedoświadczonych użytkowników są tzw. hologramy czy swirle, które uwidaczniają się, gdy dokonujemy inspekcji lakieru i światło pada pod kątem eksponującym jego niedoskonałości.

Głównymi przyczynami powstawania ww błędów są:

  • niewłaściwe przygotowanie powierzchni lakieru
  • użycie zbyt dużej ilości pasty polerskiej
  • przypalenie lakieru
  • zbyt głębokie przypolerowanie lakieru
  • zły dobór pasty polerskiej
  • nierównomierny lub zbyt silny nacisk

Urządzenia i maszyny do polerowania lakieru

Do polerowania lakieru używamy:

  • maszyn mimośrodowych z ruchem mimośrodowym wymuszonym, nieco wolniejsza, ale też bezpieczniejsza dla lakieru
  • maszyny rotacyjnej z płynną regulacją obrotów. Dobrej jakości urządzenia do korekty lakieru takich firm jak Rupes czy Flex utrzymują zadane obroty bez względu na siłę docisku. Urządzenia gorsze jakościowo mogą nie trzymać zadanych obrotów lub powodować powstawanie defektów lakierniczych
  • pady i futra polerskie o różnych średnicach i twardościach tak, aby dotrzeć we wszystkie istotne zakamarki

Im lakier jest twardszy tym trudniej go odnowić i wymaga zastosowania ostrzejszego twardszego pada lub tarczy. Samochody które były już ponownie malowane mają bardziej miekką powłokę lakierniczą, którą łatwiej uszkodzić dobierając niewłaściwą kombinacje past i padów lub stosując zbyt mocny docisk. Warto przed przystąpieniem do pracy przeanalizować powłokę lakierniczą z pomocą miernika grubości lakieru.

Pady i pasty polerskie do renowacji lakieru samochodowego

Pady polerskie dzielimy na:

  • pady z mikrofibry – ostro tnące oraz wykończeniowe
  • pady piankowe, gąbkowe o zróżnicowanej twardości dla średnich i miękkich lakierów
  • pady z futrem dla twardych lakierów

Do prawidłowej korekty lakieru niezbędne są co najmniej dwa rodzaje pasty polerskiej, gdzie jedna ma być „tnąca” agresywna, natomiast druga ma dać właściwe wykończenie, wygładzenie, blask. Im więcej kombinacji padów, past, etapów korekty tym efekt końcowy jest lepszy jednakże połączone jest to z jego wydłużeniem oraz wzrostem nakładów.

Korekta lakieru samochodowego Bąków Cennik

Korekta lakieru ceny ma bardzo zróżnicowane, gdyż zakres prac niezbędnych do przeprowadzenia jest inny w każdym przypadku. Każdorazowo do zlecenia podchodzimy indywidualnie, starając się wybrać metodę, która będzie najlepiej pasowała w danej sytuacji, a także usatysfakcjonuje klienta.

  • Korekta lakieru Małe auto
    900 zł
  • Korekta lakieru Średnie auto
    1200 zł
  • Korekta lakieru Mały SUV
    1400 zł
  • Korekta lakieru Minivan
    1400 zł
  • Korekta lakieru Pickup
    1600 zł

Obszar działania

Najnowsze wpisy

Masz pytania o usługę?

Szukasz usługi dedykowanej?

Chcesz poznać co wchodzi w skład danej usługi lub poznać jej szczegóły? Czy chcesz zrealizować dedykowaną i niestandardową usługę?